czw@czw.com.pl, tel.: 32 / 757 36 00
tel.: 62 / 734 92 88
tel.: 603 271 667

od 1945 roku

Konkurs ofert - "Modernizacja toru kolejowego nr 221 na Składowisku Węgla CZW „WĘGLOZBYT” S.A. w Ostrowie Wielkopolskim"

Centrala Zbytu Węgla „Węglozbyt” S.A. zaprasza do składania ofert na: "Modernizacja toru kolejowego nr 221 na Składowisku Węgla CZW  „WĘGLOZBYT” S.A. w Ostrowie Wielkopolskim"

Oferty powinny odpowiadać „SIWZ” stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia. Oferty należy składać w sekretariacie (IV piętro) w siedzibie Zamawiającego w Katowicach ul. Kościuszki 30, w terminie do dnia 08.05.2024 r. do godz.: 12:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.05.2024 r. o godz. 12:30.

Osoby do kontaktów z Oferentem: Stanisław Chmielarz tel. 605 079 216

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

W związku z pytaniami złożonymi przez Wykonawcę, Zamawiający udziela odpowiedzi do
„KONKURS OFERT - "MODERNIZACJA TORU KOLEJOWEGO NR 221 NA SKŁADOWISKU WĘGLA CZW „WĘGLOZBYT” S.A. W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM"

Pytanie 1: Czy materiały kupuje i dostarcza Wykonawca robót?

Odpowiedź: Materiały kupuje i dostarcza Wykonawca zgodnie z SIWZ.

Pytanie 2: Kto i w jaki sposób będzie kwalifikowany materiał staroużyteczny do zabudowy? (rozjazd) 

Odpowiedź: Inspektor Nadzoru wraz z kierownikiem robót Wykonawcy i przedstawicielem Zamawiającego 

Pytanie 3: Na jaką odległość założyć transport materiałów do składowania po demontażu (wysiewki, złom stalowy, podkłady)? 

Odpowiedź: Należy założyć transport do 1 km 

Pytanie 4: Proszę o podanie grubości warstwy ochronnej z niesortu? (20 cm)? Nie wynika z przedmiaru.

Odpowiedź: 15cm zgodnie z pozycją 42 kosztorysu ślepego (Załącznik nr 2)

Pytanie 5: Proszę o podanie grubości warstwy pod podkładem warstwy tłucznia? (dla podkładów strunobetonowych tory klasy 4.1 - 25 cm)? (dla rozjazdów minimum to 20 cm)

Odpowiedź: Należy założyć dla podkładów strunobetonowych 25 cm, a dla podrozjazdnic 20 cm.

Pytanie 6: Czy wysiewki pozyskane z wykopów można zagospodarować wzmacniając skarpy i poszerzając ławę torowiska wraz z jej zagęszczeniem i utwardzeniem? (Pozwoli to na zaoszczędzenie środków finansowych, tym bardziej , że istnieje taka możliwość)

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 7: W trakcie wizji w terenie stwierdzono konieczność prowadzenia robót srk (odłączenie i podłączenie sterowania rozjazdu nr 50). Czy Zamawiający wykona te roboty we własnym zakresie czy należy to skalkulować w ofercie?

Odpowiedź: Należy skalkulować w ofercie.

Pytanie 8: Czy w ofercie należy skalkulować wymianę napędu zwrotnicowego wraz z linkami pędniowymi i przeciwwagą 270 mb i do nastawni? (całość)?

Odpowiedź: Należy skalkulować dostosowanie napędu mechanicznego do zmiany typu rozjazdu i regulacje naprężaczy.

Pytanie 9: Za i przed wymienionym rozjazdem nr 50 i w kierunku na żeberko ochronne należy zastosować strefy przejściowe z podkładów drewnianych - po 25 szt. podkładów drewnianych (15m). Proszę o potwierdzenie.

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza.

Pytanie 10: Czy przestrzeń w okolicy przejazdu drogowego (lewa strona toru 221 przed przejazdem) można wykorzystać jako składowisko materiałów nowych?

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wykorzystanie działek o numerach: 28/3; 28/2; 28/1; 30

Pytanie 11: Czy do zabudowy kozła oporowego można wykorzystać stary kozioł (stal) po odnowieniu?

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wykorzystanie stali ze starego kozła. (Zgodnie z kosztorysem ślepym - Załącznik nr 2)

Pytanie 12: Czy wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej może zostać przesłane pocztą?

Odpowiedź: Wymogu złożenia wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia w Kasie Centrali CZW „Węglozbyt” S.A. w Katowicach nie należy rozumieć w ten sposób, że „złożenie” musi być dokonane osobiście przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy. „Złożenie” to także doręczenie w odpowiednim terminie przesyłki z gwarancją dokonane przez kuriera, operatora pocztowego – taka przesyłka powinna być adresowana na siedzibę Spółki w Katowicach z dopiskiem „KASA SPÓŁKI”.

Pytanie 13: W jaki sposób złożyć Wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej, gwarancji bankowej, poręczenia podpisane podpisem elektronicznym?

Odpowiedź: Dokument taki powinien zostać złożony w formie pliku elektronicznego (nagranego na nośnik elektroniczny) w Kasie Centrali Zbytu Węgla „WEGLOZBYT” S.A. w Katowicach ul. Kościuszki 30, 40-048 Katowice (czynna w godzinach od 7.30 do 14.00) przed upływem terminu składania ofert. Złożenie” to także doręczenie w odpowiednim terminie przesyłki z gwarancją dokonane przez kuriera, operatora pocztowego – taka przesyłka powinna być adresowana na siedzibę Spółki w Katowicach z dopiskiem „KASA SPÓŁKI”.

Pytanie 14: Czy jest możliwość wydłużenia terminu składania ofert na zapytanie ?

Odpowiedź: Brak możliwości wydłużenia terminu składania ofert.

Pytanie 15: Czy Wykonawca może stary tłuczeń oczyścić i wykorzystać jako subwarstwę pod podkłady kolejowe? 

Odpowiedź: Należy wykorzystać nowy tłuczeń.

Pytanie 16:  Czy Zamawiający uzna za ważną ofertę, jeśli Wykonawca wykaże się, że dysponuje kierownikiem budowy lub kierownikiem robót, który posiada:

- co najmniej 4-letnie doświadczenie w sprawowaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie licząc od dnia uzyskania uprawnień budowlanych;
- doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy minimum 3 robotach budowlanych o łącznej wartości minimum 1 000 000,00 PLN brutto

Odpowiedź: Wykonawca musi wykazać kierownika budowy zgodnie z zapisem w SIWZ.

Pytanie 17:  Prosimy o potwierdzenie czy napęd do rozjazdu ma być dostosowany do zmiany typu rozjazdu czy ma być wymieniony w całości razem z pędniami, w trakcie wizji lokalnej Państwa pracownik wskazał napęd do wymiany w całości. Jeżeli ma być zregenerowany i dostosowany to będzie to wymagało zdemontowania i wysłania do producenta celem dostosowania. Czas oczekiwania na regenerację i przerobienie napędu to minimum 3 miesiące. Nowy napęd do czas oczekiwania nawet do 6 miesięcy. Wskazany w dokumentach przetargowych czas na realizację jest praktycznie nie osiągalny, nawet przy wariancie dostosowania napędu do nowego typu rozjazdu.

Odpowiedź:  Zgodnie z odpowiedzią na pytanie 8 należy skalkulować dostosowanie napędu mechanicznego do zmiany typu rozjazdu i regulację naprężaczy.

Pytanie 18:  Czy Zamawiający przewidział, że będzie musiał prowadzić ruch kolejowy na podstawie zezwolenia oraz drużyna pociągu lub manewrowy będzie musiał pobrać klucz z nastawni do zdjęcia zamka z rozjazdu w celu ustawienia go na odpowiedni kierunek jazdy? – w przypadku wysyłki napędu do regeneracji i przystosowania do nowego typu rozjazdu.

Odpowiedź:  Zamawiający podtrzymuje, że należy skalkulować dostosowanie napędu mechanicznego do zmiany typu rozjazdu i regulację naprężaczy. Wykonawca na czas modernizacji toru musi zapewnić ciągłość ruchu.

Wszystkie roboty powinny odbywać się w taki sposób, aby nie zakłócały pracy Zleceniodawcy oraz współużytkownika toru 221 – ORLEN S.A. Obaj użytkownicy toru wymagają dostępności do swoich terminali w trybie całodobowym, a możliwe prace powinny odbywać się na mocy bieżących uzgodnień. Użytkownicy dopuszczają prowadzenie robót w trybie 12h/12h, co należy rozumieć przez konieczność udrożnienia przejazdu po torze po każdych 12 h robót na okres do 12 h.

Pytanie 19:  Czy Wykonawca ma przewidzieć w swojej wycenie zastosowanie tymczasowego napędu na czas regeneracji/przebudowy istniejącego napędu?

Odpowiedź:  Należy skalkulować wszelkie koszty dostosowania napędu mechanicznego do zmiany typu rozjazdu i regulację naprężaczy by zapewnić ciągłość ruchu na czas modernizacji. 

 

 

 

 

Ważne: Nasze strony wykorzystują pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

akceptuję