
Informacje w zakresie sprzedaży węgla bezpośrednio z kopalń można uzyskać
od poniedziałku do piątku kontaktując się z nami:
Biuro Handlowe
- Dyrektor Biura: 32 / 757 35 91
- Z-ca Dyrektora Biura: 32 / 757 37 15
Dział Handlu Węglem
i Współpracy ze Składowiskiem
- Kom: 661 437 613 | Tel: 32 / 757 35 14
- Kom: 665 115 165 | Tel: 32 / 757 35 23
- nr tel. dyżurnego (w godz. 15:00 – 17:00) – 601 453 028
E-mail : czwwegiel@czw.com.pl
Kontakt
Dzwoniąc pod poniższe numery telefoniczne, otrzymają Państwo aktualną ofertę węgla w sortymentach grubych, średnich i miałowych:
oraz korzystając z adresu email: czwwegiel@czw.com.pl
Zasady współpracy
Zasady współpracy
Zasady postępowania reklamacyjnego
Obowiązującymi dla reklamującego węgiel kupiony w CZW „Węglozbyt” S.A., są zasady reklamacji jakościowych i ilościowych stosowane przez producenta węgla, u którego odbierana była reklamowana partia węgla:
Węglokoks Kraj S.A. www.weglokokskraj.pl/reklamacje/ *
*z zastrzeżeniem, że:
- Dla miału węglowego granicznymi parametrami jakościowymi Węgla są parametry różniące się od uzgodnionej klasy zbytu o następujące wielkości:
– wartość opałowa Qir – 1 000 kJ/kg liczone od dolnej granicy uzgodnionej w zamówieniu klasy węgla,
– zawartość siarki Str + 0,0 % liczone od górnej granicy zakresu zawartości siarki określonego w zamówieniu Str.
2. Za dostarczenie Węgla, którego wartość opałowa Qir jest niższa i/lub zawartość siarki Str jest wyższa od parametrów granicznych, Sprzedawca obniży cenę według zasad:
a) za każde rozpoczęte 500 kJ/kg poniżej granicznej wartości opałowej – 1,5 % ceny wynikającej z wartości rzeczywistej danej partii Węgla,
b) za każde rozpoczęte 0,1 % powyżej granicznej zawartości siarki – 1,5 % ceny wynikającej z wartości rzeczywistej danej partii Węgla.
Ustalenie jakości węgla przy odbiorach transportem samochodowym:
- Podstawowe definicje:
- „Próbka komisyjna” – komisyjnie (w obecności przedstawiciela Producenta Węgla i Kupującego) pobrana zgodnie z Polskimi Normami próbka laboratoryjna Węgla w celu wyznaczenia ostatecznych parametrów jakościowych przedmiotowej partii Węgla. Pobranie próbki komisyjnej musi być odnotowane w formie pisemnej. Z próby ogólnej należy przygotować trzy próbki laboratoryjne – po jednej dla Producenta Węgla i Kupującego oraz jedną zaplombowaną próbkę rozjemczą dla niezależnego akredytowanego laboratorium.
- Ustalenie jakości Węgla:
- Strony ustalają następujące zasady określania jakości Węgla:
- Podstawą do określenia jakości każdej dostarczonej Kupującemu partii Węgla w zakresie jego parametrów jakościowych będą wyniki badań laboratoryjnych przeprowadzonych przez Kupującego i Producenta Węgla. Producent Węgla dokonywał będzie kontroli jakości każdej partii Węgla w miejscu jego załadunku, a Kupujący może dokonywać kontroli jakości każdej partii Węgla w miejscu rozładunku.
- Pobieranie i przygotowanie do analizy próbek Węgla oraz wykonywanie badań laboratoryjnych będzie się odbywało zgodnie z Polskimi Normami.
- W przypadku kiedy wyniki badań laboratoryjnych Kupującego wskazują na niedotrzymanie parametrów zamówionej klasy zbytu Węgla lub przekraczają ustalone parametry graniczne, Kupujący ma prawo zgłosić reklamację według zasad ustalonych w pkt. 3,4,5.
- Strony ustalają następujące zasady określania jakości Węgla:
- Tryb zgłaszania reklamacji:
- Reklamujący ma obowiązek zabezpieczyć w całości reklamowaną partię Węgla do działań reklamacyjnych. Reklamowana partia Węgla musi być składowana oddzielnie na czystym, utwardzonym placu składowym i zabezpieczona do czasu pobrania próbki rozjemczej. Reklamowany tonaż musi być zgodny z dokumentami wysyłkowymi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie, faksem lub e-mailem do Sprzedawcy. Jako datę zgłoszenia przyjmuje się datę wpływu (rejestracji) pisma, faksu lub e-maila.
- W przypadku faksu i e-maila Kupujący ma obowiązek dostarczyć oryginał pisma reklamacyjnego.
- Zgłoszenie reklamacji, powinno spełniać wymienione niżej wymagania:
- zawierać podpis upoważnionego przedstawiciela Kupującego wraz z wykazaniem jego umocowania,
- wpłynąć w terminie do 25 dni kalendarzowych licząc od następnego dnia po wydaniu Węgla,
- dotyczyć jednej partii Węgla,
- zawierać dokumenty identyfikujące reklamowaną partię Węgla,
- zawierać podstawę zgłoszenia reklamacji,
- zawierać wynik badań laboratoryjnych Kupującego.
- Tryb postępowania reklamacyjnego:
- Nie udzielenie przez Sprzedawcę pisemnej odpowiedzi na reklamację w ciągu 12 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania, uważa się za uznanie reklamacji. Jako datę pisemnej odpowiedzi przyjmuje się datę nadania pisma, faksu lub e- maila przez Sprzedawcę.
- W przypadku podjęcia decyzji o potrzebie pobrania Próbki komisyjnej z reklamowanej partii Węgla, o terminie jej pobrania Sprzedawca poinformuje Kupującego.
- W przypadku, gdy w wyniku komisyjnego badania reklamacja nie zostanie uznana, Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami postępowania reklamacyjnego.
- Komisja reklamacyjna z przeprowadzonego opróbowania reklamowanej partii Węgla spisuje protokół.
- Reklamacje parametrów jakościowych:
- W postępowaniu reklamacyjnym Sprzedawcę reprezentować będzie Producent Węgla.
- Podstawą do określenia rzeczywistych parametrów jakościowych reklamowanej partii Węgla będą wyniki badań laboratoryjnych Próbki komisyjnej pobranej z udziałem Kupującego i Producenta Węgla.
- Próbkę komisyjną należy pobrać zgodnie z wymaganiami Polskiej Normy. Z próby ogólnej należy przygotować trzy próbki laboratoryjne – po jednej dla Producenta Węgla i Kupującego, trzecią próbkę laboratoryjną, odpowiednio zabezpieczoną i zaplombowaną, przechowuje się jako próbkę rozjemczą u Producenta Węgla. Reklamacja po uzgodnieniu obu Stron może zostać rozpatrzona w oparciu o średnie arytmetyczne wartości wyników Producenta Węgla i Kupującego.
- W przypadku braku uzgodnienia wspólnego stanowiska, Producent Węgla i Kupujący mają prawo zlecić analizę próbki rozjemczej w uzgodnionym przez Strony niezależnym, akredytowanym laboratorium. W przypadku niemożliwości uzgodnienia przez Strony akredytowanego laboratorium do oznaczenia próbki rozjemczej ustala się, że oznaczającym będzie laboratorium w Głównym Instytucie Górnictwa w Katowicach. Wyniki próbki rozjemczej rozstrzygają o wyniku reklamacji.
- Koszty wykonania analizy w laboratorium zewnętrznym ponosi ta Strona, której wynik próbki rozjemczej bardziej odbiega od wyniku Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach.
- W przypadku stwierdzenia, że rzeczywista jakość Węgla jest niższa od deklarowanej Sprzedawca wystawi dokument korygujący uwzględniający ustalone w toku postępowania reklamacyjnego parametry jakości i klasę zbytu reklamowanej partii Węgla.
Pozostałe uprawnienia wynikające z rękojmi wyłącza się.
Reklamacje należy składać pisemnie na adres:
Biuro Handlowe Dział Handlu Węglem i Współpracy ze Składowiskiem CZW „Węglozbyt” S.A.,
40-048 Katowice, ul. Kościuszki 30,
E-mail: czwwegiel@czw.com.pl
W przypadku przesłania reklamacji e-mailem, reklamujący ma obowiązek dostarczyć oryginał pisma reklamacyjnego.
