Hurtowa sprzedaż węgla

Biuro Handlowe

  • Dyrektor Biura: 32 / 757 35 91
  • Z-ca Dyrektora Biura: 32 / 757 37 15

Dział Handlu Węglem
i Współpracy ze Składowiskiem

  • Kom: 661 437 613 | Tel: 32 / 757 35 14
  • Kom: 665 115 165 | Tel: 32 / 757 35 23
  • nr tel. dyżurnego (w godz. 15:00 – 17:00) – 601 453 028

E-mail : czwwegiel@czw.com.pl

Kontakt

Dzwoniąc pod poniższe numery telefoniczne, otrzymają Państwo aktualną ofertę węgla w sortymentach grubych, średnich i miałowych:

32 / 757 35 14
32/ 757 35 23

oraz korzystając z adresu email: czwwegiel@czw.com.pl

Zasady współpracy

  1. ZASADY WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE SPRZEDAŻY WĘGLA BEZPOŚREDNIO Z KOPALŃ

Zasady współpracy

Zasady postępowania reklamacyjnego

Obowiązującymi dla reklamującego węgiel kupiony w CZW „Węglozbyt” S.A., są zasady reklamacji jakościowych i ilościowych stosowane przez producenta węgla, u którego odbierana była reklamowana partia węgla:

Węglokoks Kraj S.A.                       www.weglokokskraj.pl/reklamacje/  *

*z zastrzeżeniem, że:

  1. Dla miału węglowego granicznymi parametrami jakościowymi Węgla są parametry różniące się od uzgodnionej klasy zbytu o następujące wielkości:

         –  wartość opałowa Qir – 1 000 kJ/kg liczone od dolnej granicy uzgodnionej w zamówieniu klasy węgla,

         –  zawartość siarki Str + 0,0 % liczone od górnej granicy zakresu zawartości siarki określonego w zamówieniu Str.

      2. Za dostarczenie Węgla, którego wartość opałowa Qir jest niższa i/lub zawartość siarki Str  jest wyższa od parametrów granicznych, Sprzedawca obniży cenę według zasad:

          a) za każde rozpoczęte 500 kJ/kg poniżej granicznej wartości opałowej – 1,5 % ceny wynikającej z wartości rzeczywistej danej partii Węgla,

          b) za każde rozpoczęte 0,1 % powyżej granicznej zawartości siarki –  1,5 % ceny wynikającej z wartości rzeczywistej danej partii Węgla.

Ustalenie jakości węgla przy odbiorach transportem samochodowym:

  1. Podstawowe definicje:
    • „Próbka komisyjna” – komisyjnie (w obecności przedstawiciela Producenta Węgla i Kupującego) pobrana zgodnie z Polskimi Normami próbka laboratoryjna Węgla w celu wyznaczenia ostatecznych parametrów jakościowych przedmiotowej partii Węgla. Pobranie próbki komisyjnej musi być odnotowane w formie pisemnej. Z próby ogólnej należy przygotować trzy próbki laboratoryjne – po jednej dla Producenta Węgla i Kupującego oraz jedną zaplombowaną próbkę rozjemczą dla niezależnego akredytowanego laboratorium.
  2. Ustalenie jakości Węgla:
    • Strony ustalają następujące zasady określania jakości Węgla:
      • Podstawą do określenia jakości każdej dostarczonej Kupującemu partii Węgla w zakresie jego parametrów jakościowych będą wyniki badań laboratoryjnych przeprowadzonych przez Kupującego i Producenta Węgla. Producent Węgla dokonywał będzie kontroli jakości każdej partii Węgla w miejscu jego załadunku, a Kupujący może dokonywać kontroli jakości każdej partii Węgla w miejscu rozładunku.
      • Pobieranie i przygotowanie do analizy próbek Węgla oraz wykonywanie badań laboratoryjnych będzie się odbywało zgodnie z Polskimi Normami.
      • W przypadku kiedy wyniki badań laboratoryjnych Kupującego wskazują na niedotrzymanie parametrów zamówionej klasy zbytu Węgla lub przekraczają ustalone parametry graniczne, Kupujący ma prawo zgłosić reklamację według zasad ustalonych w pkt. 3,4,5.
  3. Tryb zgłaszania reklamacji:
    • Reklamujący ma obowiązek zabezpieczyć w całości reklamowaną partię Węgla do działań reklamacyjnych. Reklamowana partia Węgla musi być składowana oddzielnie na czystym, utwardzonym placu składowym i zabezpieczona do czasu pobrania próbki rozjemczej. Reklamowany tonaż musi być zgodny z dokumentami wysyłkowymi.
    • Reklamację należy zgłosić pisemnie, faksem lub e-mailem do Sprzedawcy. Jako datę zgłoszenia przyjmuje się datę wpływu (rejestracji) pisma, faksu lub e-maila.
    • W przypadku faksu i e-maila Kupujący ma obowiązek dostarczyć oryginał pisma reklamacyjnego.
    • Zgłoszenie reklamacji, powinno spełniać wymienione niżej wymagania:
      • zawierać podpis upoważnionego przedstawiciela Kupującego wraz z wykazaniem jego umocowania,
      • wpłynąć w terminie do 25 dni kalendarzowych licząc od następnego dnia po wydaniu Węgla,
      • dotyczyć jednej partii Węgla,
      • zawierać dokumenty identyfikujące reklamowaną partię Węgla,
      • zawierać podstawę zgłoszenia reklamacji,
      • zawierać wynik badań laboratoryjnych Kupującego.
  4. Tryb postępowania reklamacyjnego:
    • Nie udzielenie przez Sprzedawcę pisemnej odpowiedzi na reklamację w ciągu 12 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania, uważa się za uznanie reklamacji. Jako datę pisemnej odpowiedzi przyjmuje się datę nadania pisma, faksu lub e- maila przez Sprzedawcę.
    • W przypadku podjęcia decyzji o potrzebie pobrania Próbki komisyjnej z reklamowanej partii Węgla, o terminie jej pobrania Sprzedawca poinformuje Kupującego.
    • W przypadku, gdy w wyniku komisyjnego badania reklamacja nie zostanie uznana, Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami postępowania reklamacyjnego.
    • Komisja reklamacyjna z przeprowadzonego opróbowania reklamowanej partii Węgla spisuje protokół.
  5. Reklamacje parametrów jakościowych:
    • W postępowaniu reklamacyjnym Sprzedawcę reprezentować będzie Producent Węgla.
    • Podstawą do określenia rzeczywistych parametrów jakościowych reklamowanej partii Węgla będą wyniki badań laboratoryjnych Próbki komisyjnej pobranej z udziałem Kupującego i Producenta Węgla.
    • Próbkę komisyjną należy pobrać zgodnie z wymaganiami Polskiej Normy. Z próby ogólnej należy przygotować trzy próbki laboratoryjne – po jednej dla Producenta Węgla i Kupującego, trzecią próbkę laboratoryjną, odpowiednio zabezpieczoną i zaplombowaną, przechowuje się jako próbkę rozjemczą u Producenta Węgla. Reklamacja po uzgodnieniu obu Stron może zostać rozpatrzona w oparciu o średnie arytmetyczne wartości wyników Producenta Węgla i Kupującego.
    • W przypadku braku uzgodnienia wspólnego stanowiska, Producent Węgla i Kupujący mają prawo zlecić analizę próbki rozjemczej w uzgodnionym przez Strony niezależnym, akredytowanym laboratorium. W przypadku niemożliwości uzgodnienia przez Strony akredytowanego laboratorium do oznaczenia próbki rozjemczej ustala się, że oznaczającym będzie laboratorium w Głównym Instytucie Górnictwa w Katowicach. Wyniki próbki rozjemczej rozstrzygają o wyniku reklamacji.
    • Koszty wykonania analizy w laboratorium zewnętrznym ponosi ta Strona, której wynik próbki rozjemczej bardziej odbiega od wyniku Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach.
    • W przypadku stwierdzenia, że rzeczywista jakość Węgla jest niższa od deklarowanej Sprzedawca wystawi dokument korygujący uwzględniający ustalone w toku postępowania reklamacyjnego parametry jakości i klasę zbytu reklamowanej partii Węgla.

Pozostałe uprawnienia wynikające z rękojmi wyłącza się.

Reklamacje należy składać pisemnie na adres:

Biuro Handlowe Dział Handlu Węglem i Współpracy ze Składowiskiem CZW „Węglozbyt” S.A.,
40-048 Katowice, ul. Kościuszki 30,
E-mail: czwwegiel@czw.com.pl

W przypadku przesłania reklamacji e-mailem, reklamujący ma obowiązek dostarczyć oryginał pisma reklamacyjnego.

Przewijanie do góry